tirsdag 20. mai 2014

Fræna, Elnestangen kyststi 20.05.2014

Etter at vi hadde vært på Lågheia i dag, så måtte vi bare gå Elnestangen med det samma vi var i området. Den finner dere ved å kjøre ned på motsatt side av essostasjonen i Elnesvågen. I dag tok jeg med meg Cecilie, min datter, og Tove, min mor på turen hit.
Turen går langs havet hele veien, og man har masse fugleliv rundt seg i skogen ved stien. Det sies at det har blitt observert noen huggormer langs veien også i det siste, men vi såg ingen heldigvis! Turen til postkassa er 1,5 km, og der er det satt ut mange benker. Så det er skikkelig fint å ta en rast der ved vannkanten! Gå man hele runden, så er den på ca 4,5 km. Vi valgte å gå samme vei tilbake.
Takker herved Cecilie og Tove for en fin tur. Jeg blir gjerne med på flere i Fræna en annen dag :)


Video fra turen til postkassa :)


Flott vei hele veien til posten. Naust nede ved vannet
 En av de få oppoverbakkene som er her.
En liten benk man kan hvile litt på om man trenger en pause!
 Tove Bergesen fornøyd med turen!
 Mobiloppdateringer må til på posten!
Cecilie Midtbø ble sekretæren til å skrive oss i boka!
Kart
Kurve

Kjekk liten tur som alle kan gå!

GOD TUR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar