mandag 26. mai 2014

Fræna, Nordneset Fyr 25.05.2014

Dagens andre tur ble Nordneset fyr på Farstad i Fræna kommune. Det er også en fin tur som passer for alle. Og man kan også ta denne turen med barnevogn og rullestol! Denne turen kan gåes fra 2 veien. Enten fra Farstadstranden, eller fra Sandvika, litt utenfor Farstad mot Vevang. Se veiforklaringer på www. morotur.no
Jeg valgte å gå hele ruten fra Farstadstranden og til Sandvika. For jeg hadde med meg mannen min Rodney Midtbø som sjåfør, og da satte han meg av og plukket meg opp igjen der jeg ønsket.
Første del av turen går langs stranden. En meget flott badestrand som er flittig besøkt om sommeren av folk fra fjern og nær. Skikkelig fin sand og samtidig en flott utsikt ut mot havet. Etter at du har passert stranda, så fortsetter stien langs med havet og helt frem til fyret. På fyret kan man sette seg ned og bare nyte utsikten ut mot havet. Og er man ved solnedgang så kan man nyte et skikkelig vakkert syn!!
Postkassa er plassert ved fyret. Og det er lett å finne frem dit fra begge startpunktene.
Turen fra Farstadstranden og til Sandvika er 4 km totalt. Fra stranda til fyret er det ca 2,5 km. Så ikke så veldig langt uansett. Veldig populært turmål dette også. Så man møter helt sikkert flere folk som er ute og går om man kommer hit.


Video fra turen!


Startpunktet på Farstadstranden. 
 Første del av turen går langs denne flotte badestranden! 
 Flott strand, flott utsikt mot havet. 
 Stien går langs havet hele veien. 
 Fyret! 
 Postkassa :)
Flott utsikt mot havet
Kart

Kurve


Anbefaler alle å ta denne turen. Kommer ikke til å angre på det! 

GOD TUR.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar