torsdag 29. mai 2014

Kristiansund, Kvernberget 29.05.2014

For å komme til Kvernberget så tar du av inn mot futura i rundkjøringa på løkkemyra. I neste rundkjøring (ved angus) tar du til høyre oppover industriveien helt til du kommer til T krysset i enden. Der tar du til venstre, og kjører helt til enden av rørgata før du ser parkeringsplasser. (ved Mercedes) Der finner du flere skilt.
Det skal være ca 800 meter opp til toppen og postkassa. Turen går på sti og berg hele veien og det er svak stigning hele veien. 
Jeg rota litt når jeg kom opp på flata før toppen, og fulgte den mest opptråkka stien.Der skulle jeg sikkert ha gått på skrå oppover mot toppen. Så jeg fant ut at jeg måtte prøve å komme meg på rett sti, så da ble det noen meter med myrgåing før jeg var på rett kjør igjen. 
Men kom meg da opp og fikk sett litt utover byen og havet. Flott utsikt! 
Jeg bestemte meg for å gå ned andre veien og til flyplassen, men jeg tror jeg rota litt der og, for jeg havnet et sted borte i pilotveien når jeg kom ned den stien jeg fulgte. Men når det ikke er noe skilt eller merker man kan følge så er det ikke så lett å velge rett sti når man ikke er kjent eller har vært der før. 
Men alt i alt, så var det en fin tur. Kort og grei! 


Video fra turen.

Godt med skilt i starten!

Over bakkar og berg :) 

 
Stien/berget opp! 

 Flott utsikt over byen fra toppen.

 Postkassa

 Utsiktskikkert.

 Utsikt.

Utsikt mot Rensvik.

Kart

 Kurve

Fin liten tur som er grei å gå.

GOD TUR


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar