onsdag 7. mai 2014

Sunndal, Åsbrona 07.05.2014

I dag ville jeg ta meg en tur en plass jeg ikke hadde vært på før. Så valget ble på Åsbrona i Sunndal Kommune. Den finner man ved å kjøre ca 8 km fra sunndal sentrum mot oppdal. Ikke så langt fra Grødal gård så finner du stikkut skiltet på en avkjørsel på høyre side. Du kan kjøre litt opp den veien så kommer du til parkeringsplassen.
Hele turen går du på en god traktorvei. Den starter litt slakt oppover de første 5-600 meterne. Men så begynner stigningen. Det går oppover og oppover hele veien. Flater litt ut på slutten da, før den aller siste bakken opp til postkassa.
Vel oppe så skulle det vært en fin utsikt, men på grunn av en hel masse med trær så ble utsikten på denne turen en skuffelse. Så bare så vidt ned til Grøa mellom trærne. Og det var litt skuffende!
Men man hadde god utsikt mot de høye fjellene som var rundt der da. Og de er jo høye og flotte å se på.
Det står i turbeskrivelsen at turen er på 1,9 km, men min måling viste 2,7 km. Så det ble en god trimøkt!
Men i flott solskinn og god varme ble det en utrolig flott tur. Fikk også med meg en turkamerat. En liten søt hund kalt Foxi :)


Video fra turen opp til Åsbrona


Stikkut skiltet. Blå tur. Du ser skiltet fra hovedveien.
 Fin traktorvei som du går på helt opp til posten. 
 Foxi. En fin liten hund jeg fikk låne med på turen min i dag. 
 Oppover, oppover og oppover! 
 Postkassa! Flott plassert i fint skur. 
 Boka må man skrive seg inn i  :) Dette er en populær
post i Sunndal. 
 Liten hund blir sliten i beina etter 2,9 km med oppoverbakker.
Men hun var utholden og var godt fornøyd med turen.
 Det som var av utsikt var det lille jeg så mellom disse bjørkene! 


Men alt i alt så var dette en fin tur. Verd å prøve.
GOD TUR! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar