fredag 1. mai 2015

Kvalvågsetra, Gjemnes 01.05.2015

Endelig om dagen! 1 Mai og oppstart av årets stikk ut sesong. Og sekken ble pakket og satt i bilen. Så kjørte jeg til 1 mål for sesongen som var Kvalvågsetra. Dette er en ny tur dette året, og jeg var spent på hvordan den var. Denne turen finner man mellom Torvikbukt og Flemma. Det er merket med stikk ut skilt nede ved riksveien, så det er ikke så vanskelig å finne frem. Grei parkering til noen biler også!
Turen er merket nede ved start og står at den er 1,46 km. Man går på grusvei helt opp, og det er jevn stigning hele veien. Så en god trimtur! Etter noen hundre meter så kommer et veiskilt der det står at turen er 2,3 km, men det stemmer ikke. Det er som det står nede ved veien, ca 1,5!
Jeg gikk turen i greit oppholdsvær og litt sol. Brukte ca 20 min opp og man ser postkassa tydelig når man kommer dit. Vil ikke kalle postkasseplassen for noen seter egentlig, men det har vel vært det en gang i tiden!
Ved postkassa har man ikke så god utsikt nå, men får litt om man går utover og ser på kanten. Turen ender på 220 moh. Kort og helt greit tur som jeg helt sikkert kommer til å gå flere ganger i år.

Stikk ut skiltet er fint plassert nede ved veien der
man skal kjøre opp! 

Skilt om hvor veien går :) 

Starten av turen. Fin vei å gå på . 

Veiskille. Godt skiltet, men de har "glemt" å 
rette på antall km. Rett er 1,46 :)

Oppover å oppover!

Litt utsikt på vei opp. Mot averøya. 

Mer av utsikten.

Rundt svingen der oppe, og vips, så har man 
plutselig kommet frem. 

Skiltet ved målet.

Postkassa! Med kode i!

Drikke må man ha med på tur.
Fikk kjøpt meg denne flotte flasken på 
nettbutikken på stikkut.no 



Liten video om turen :)

GOD TUR.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar