mandag 4. mai 2015

Stortolla, Gjemnes 02.05.2015

Andre turen i dag gikk til Stortolla. Det bruker å være en fin tur om det er snøfritt. Men i dag var det snøfritt kun de første 500 m. Jeg vurderte å snu der, men fant ut at det var ikke så ille med snø så det gikk bra å gå. Men det var bare de førte 2 km.
Etterhvert økte snømengden på og det ble verre å gå. Flere steder tråkka jeg gjennom snøen. Og det ble veldig trasig å gå tilslutt. Men jeg ga ikke opp. Kom endelig frem til der man skal ta av opp mot Duålisetra. Det var det litt mindre snø. Passerte setra og det var da tomt for snø. Bare enkelte steder inni skogen var en flekk. Men det var som vanlig veldig vått inn mot posten da.
Vel framme så fant jeg ut at koden også manglet enda. Så jeg var nok den eneste som hadde vært her på en stund.
Men, når det blir snøfritt, så er dette en fin tur å gå. Man starter på Osmarka. Kjører mot Hanaset noen hundre meter så kommer man til en stor parkeringsplass. Fint å gå hele veien, bortsett fra de siste hundre meterne kan være vått.


Video fra turen jeg gikk dit i fjor

Skiltet på parkeringsplassen. 

Fin grusvei første delen

Godt skiltet ved veiskiller

Natursti - Mange slike infoskilt om trær i området

Endel snø

Bedre føre i skogen mot Duålisetra

Godt med skilt



Duålisetra

Infoskilt 

Skogen på vei til posten

Stortolla

Tråkka gjennom

Liten Infovideo om turen

GOD TUR



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar