fredag 22. mai 2015

Tusenårsvarden, Molde 21.05.2015

Siden jeg hadde et ærend i byen i dag, så tok jeg meg en stikk ut tur med det samma jeg var i Molde. Da falt valget på Tusenårsvarden. Den finner man ved å følge skilt mot Varden. Og følger den veien til man kommer til en stor parkeringsplass på høyresiden av veien. Kalt Damefallet. Det starter turen. Man går først på en fin grussti, som etter en liten stund går over i en mer steinete vei. Men man følger bare den helt opp til der veien til skihytta er. Der går man over på en sti. Som kan være litt våt til tider. Men jeg kom meg opp uten å bli vår på skoa.
Man følger stien oppover. Etter en stund på stien, kommer man opp på fjellsiden. Da er det litt flatt og fint å gå. Det er lagt ut masse planker å gå på der det er våtest.
Man krysser også en liten bekk. Turen er ikke så veldig lang, og det går fint å gå. Ikke så veldig bratt. Fin jevn stigning helt opp.
Fra toppen får man en unik utsikt over molde og alle de fjell man kan se i mils omkrets! Så det er en tur jeg anbefaler alle å gå.


Video fra turen min dit i 2014

Skitet på parkeringsplassen

Her starter veien opp

Oppover der til den steinete veien.

Fortsatt steinete, og røtter i veien

Skyhytta der borte

Opp her begynner stien

Oppover her går det..

Opp dit skal man

Planker for ikke å bli våt

Skilt som viser vei

Auduntjønna

Her flater det litt ut å gå

Postkassa

Varden

Utsikt over mange fjell og molde by

Utsikt mot auduntjønna

Utsikt


GOD TUR

1 kommentar:

  1. Bra beskrivelse������
    Husker du hvor lang tid det tar å gå fra Varden til 1000 års varden?

    SvarSlett