søndag 14. juni 2015

Demningen på Gyl, Tingvoll 09.06.2015

Etter at jeg hadde vært på Høgfjellet så hadde jeg enda noen timer på meg før jeg skulle til byen et ærend. Så derfor kjørte jeg videre mot Tingvoll og tok at mot demningen. Midt oppi bakken på Gyl så går det en grusvei til venstre om man kommer fra Krifast. Kjør den veien i ca 1 km, så kommer man til steinbruddet. Det er det gode parkeringsmuigheter.
Turen går langs fin grusvei hele veien. Etter noen hundre meter så får man en god stigning i en liten km før det igjen flater ut og går så slakt oppover til demningen. Ikke så mye å se på selve punktet for postkassa, men går man opp på haugen der så får man sett vannet skikkelig og får litt utsikt.
Fin tur på ca 2,5 km, fikk ikke målt gps for hadde lite strøm på mobilen. Men tror det var ca 2,5 km.
Passer for alle! Men sikkert tungt i bakkene for barnevogn da. Men mulig.

Starten

Her starter turen

Litt flatt i begynnelsen

Her begynner det å gå oppover

Videre oppover, så langt du kan se

Endelig flater d ut

Snart fremme her

Postkassa på veggen

Demningen

Utsikt over vannet


GOD TUR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar