torsdag 11. juni 2015

Freikollen, Kr.sund 08.06.2015

I dag var det noenlunde greit vær, og jeg skulle en tur til Kr.sund, så da tok jeg meg en tur opp på Freikollen med det samme. Jeg fikk tips om at å starte ved Storbakken var den beste veien å gå.
Og det var vel på en måte det. Først gikk man på en grei sti, som etterhvert kom over på en grusvei. Så oppover skogen på steiner. Når jeg kom litt opp på flata fr man skulle gå opp fjellsiden så kunne man enten gå rett opp bratta, eller gå videre og forbi et lite vann, og da ble det ikke så bratt opp. Jeg gikk opp bratta. Tungt å gå på slutten, men kom meg opp.
Vel oppe så var det å skrive seg i boka, ta bilder og nyte en flott utsikt. Det var flere personer på toppen i dag. Ble blandt annet intervjuet av en mann som er på turer i kr.sund hver dag, og veldig ofte oppe på freikollen. Han la senere på dagen ut et lite innlegg om meg og andre som var på toppen og et bilde på facebookgruppen Freikollens venner.
Ned igjen fikk jeg sekskap av en trivelig dame på 19 år. Amanda Karlsvik. Kjekt å ha noen å prate med å når man er på tur. Så takk for praten Amanda!
Dette er en fin tur men litt bratt om man går den veien som går rett opp. Man kan også gå slalombakken fra Prestmyra opp.


Starten

Opp stien her

Fin sti, men litt våt til tider

Grusvei

Fortsatt oppover

Opp der skal man

Videre oppover

Nærmer meg toppen

Selvportrett :p

Varden med postkassa

Utsikt

Utsikt

Utsikt

Utsikt

Der nede står Amanda. Klar til å gå ned. 


Video fra turen opp i 2014

GOD TUR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar