onsdag 24. juni 2015

Galten, Fræna 21.06.2015

I dag skulle det bli enda en finværsdag og det måtte nytes på fjelltur. Da tok jeg med meg min datter Cecilie og vi dro til Galten. Den er like etter tustentunellen om man kommer fra Molde. Stor parkeringsplass å parkere på.
Turen starter på litt grusvei forbi et hus, så går man oppover skogen. Det første man kommer til etter skogen er en mast. Allerede derfra begynner man å få litt utsikt. Så går turen videre etter godt merket sti oppover mot fjellet. Når man kommer ut av skogen så kommer man til en benk. Den bruker jeg å sette meg ned på i 5 min og nyte en fin utsikt over fræna. Så går man videre oppover fjellsiden til noen mellomtopper. Varden på Galten er omtrent midt på platået. Ikke så god utsikt akkurat ved varden da. Men det får man på tur opp og ned, eller ved å gå mer mot kantene.
Viktig å følge med på slutten så man finner rett varde med postkassa. For det er mange stier oppe på platået. Og om man følger bare de uten å se etter varden, så havner man på Urfjellet tilslutt :p
Fin tur på 3,5 km en vei.

Skilt

Starten

Oppover skogen

Masta

Videre oppover skogen

Stien oppover mot toppen

Utsikt fra benken

Oppover her skal man 

Fjellplatået

Varden med utsikt mot urdfjellet

Platået



GOD TUR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar