tirsdag 2. juni 2015

Moldevatnet - Såta, Molde 30.05.2015

I dag var det duket for å gå Molde 7 topper. Og på den turen fikk jeg 3 stikk ut poster. 2 av de hadde jeg ikke vært på før i år.
Vanligvis går man til moldevatnet ved å parkere i Jensgurilia i Nordbyen i Molde. Og går derfra på fin grusvei helt til Moldevatnet. I dag kom jeg fra Tusenårsvarden og ned til Moldevatnet, og fortsatte derfra på merket sti opp til Såta. Det er veldig vått opp skogen forbi vatnet nå. Men det tørker vel om været blir bedre. Etter skogen er det jevn stigning. Når man kommer opp fra skogen og opp første bakken, så ser man to topper. Såta er den til venstre. Man går på en merket sti bort til fjellet og så er det litt bratt opp til toppen, så litt klyving blir det. Men ikke så ille.
Flott utsikt på toppen.
Ble ikke tatt noen bilder fra starten denne gangen så klart. Men bare noen utsiktsbilder oppe på Såta. Men jeg gikk denne turen i fjor også, så legger ved link til den, så kan dere se bilder fra den turen, og video om dere ønsker.

Jeg og min datter på toppen av Såta

Utsikt ut mot malmedal og årødal. 

Utsikt mot fræna

Varden med postkassa

Utsikt


Video fra turen i 2014



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar