fredag 19. juni 2015

Trollkirka, Fræna 19.06.2015

I dag skulle det endelig bli litt sol og oppholdsvær, så da måtte jeg i vei for å ta en stikkut. Trollkirka ble valget. Den finner man på freneidet, mellom fræna og eide. God parkering, og godt skiltet fra hovedveien.
Turen starter først på grusvei, for så å gå over på en grussti et lite stykke. Så kommer man inn på stien som så går inni granskogen. Så begynner stigningen, og da er det endel steiner og vann. Men greit å gå likevel. Litt før man begynner på berga oppover siste bakkene er det litt gjørmete og vått. Postkassa er ved den først grotta man kommer til, i alle fall litt utenfor den. Ser den godt når man kommer dit.
Fin tur på ca 3,5 km i forskjellig terreng. Fikk ligg duskregn i dag da, men ble opphold når jeg gikk nedover igjen. Hadde med meg hunden min, en tibetansk spaniel som heter Zeta på tur i dag, og hun så ut til å like å gå på stikk ut. Like blid hele turen :) Ikke så greit å gå over store steiener og ulendt terreng for en liten hund, men hun labba avgårde og var kjempeflink! Så hun får nok bli med på flere turer fremover.
Ta med lommelykt om dere vil inn å se i grottene, da det er anbefalt!


Starten

Fn vei første delen

Godt skilta

Videre innover

Over ei lita elv

Elva

Videre på grussti

Så inni skogen

Oppover skogen

Mer oppover

Elva fosser nedover

Postkassa

Grotte

Meg og Zeta tok Fjellfie!


GOD TUR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar