torsdag 6. august 2015

Skarvan, Eide 06.08.2015

Etter et møte i byen så hadde jeg litt tid til overs, før jeg skulle hente mannen min. Så da kjørte jeg om Eide, for å ta en tur på Skarvan. Leser dere beskrivelsen til snøtind, så er det nesten samme startpunkt som dit. Ugelstadsetra.
Man trenger ikke parkere borte ved parkeringen til snøtind, da det er plass til 4-5 biler ved starten til Skarvan.
Første del går på fin sti, så går stien litt inni skogen, for så å komme ut på en åpen slette igjen. Etter sletta så skal man opp i skogen igjen, men det er ikke langt. For plutselig er man på der stien deler seg og man kan velge å gå til Skarvan eller seterfjellet. Venstre for skarvan.
Så går man bare et par hundre meter bortover, så ser man varden med postkassa. Derfra har man en flott utsikt mot eide og averøy
Hvis man vil ha en litt lengre tur ned igjen enn 1,5 km som turen er fra parkeringa, så kan man gå om seterfjellet og da blir det en fin rundtur. Eller man kan bare gå samme vei tilbake.
Fin liten tur dette. Litt vått noen steder, men jeg klarte å komme meg opp og ned uten å bli våt. Brukte 53 min opp og ned inkl 10 min pause på toppen.

Her starter turen

Over marka her er første del

Så inn i skogen

Bortover her

Opp skogen

Veivalg

Veivalg

Utsikt

Utsikt- 

Mot Eide

Averøy

Postkassa

Eide/Averøy

Snøtind og Gongrøyra

GOD TUR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar