tirsdag 3. mai 2016

Elvavegen i Batnfjordsøra, Gjemnes 01.05.2016

Videre på ferden min i dag så stoppet jeg i sentrum av Batnfjorden. Parkerte ved kommunehuset for å gå elvavegen. Denne turen er grei å finne starten på, men jeg fant egentlig ikke slutten. I beskrivelsen så sto det at postkassa skulle være i enden av stien.. Men det var feil.
Jeg fikk kontakt med ei jeg vet har gått turen, og fikk fortalt at postkassa var plassert ved parkeringen til kapellet.

Turen er grei å gå. Og man går langs elva hele veien. Stien sviger over en mark når man kommer til enden, og man skal gå opp mot kapellet for å finne postkassa. Derfra velger man selv om man vil gå samme vei på retur eller opp på hovedvein og gå den ned igjen.

Turen fra start til postkassen er 1,2 km.

Ved den postkassen som sto i skogholtet så traff jeg på et par andre stikk ut'ere. Ola og Ragnhild Ingdal. (mor og sønn) Og de var like frustrert som meg over å ikke finne riktig postkasse med kode.
Men siden jeg fikk hjelp til å finne frem, så fant vi da tilslutt postkassen med kode i.

Ola og Ragnhild kunne fortelle at de likte å gå på stikk ut turer. Ragnhild var ikke så mye ute, men Ola hadde planer om å gå endel turer i år. Han skulle i alle fall ha flere turer enn noen venner av han ( eller var det naboer) De hadde tenkt å gå til stokkdalen etter denne turen, men da jeg fortalte at det ikke var kode der, så dro de heller hjem. De hadde forøvrig vært på Midtvatnet og der måtte de vasse i snø til langt oppover beina. Så det var en tur de brukte ca 2 timer på. Ola startet forrøvrig sesongen med en natt tur til kvalvågsetra, han gikk også dit på dagtid. Så det ble endel turer på årets første stikkut dag.


Starten

Fin vei opp langs elva

Snart på lysfabrikken

Videre ...

Harstadfjellet er dekt av snø



Her går veien over på "sti"

I skogholtet der står en postkasse. 
Den er IKKE stikkut. 

Her er stikk ut postkassa

Kapellet

Ola og Ragnhild Ingdal


GOD TUR



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar