mandag 16. mai 2016

Skalten, Fræna 11.05.2016

Startsted
Kommer du fra Elnesvågen, tar du mot Farstad på Eidemskrysset - over "toppen" tar du til venstre mot Ås, kjører mellom Skjelbreia og Frelsvatnet fram til parkeringsplassen i første "venstresving". Vær litt forsiktig når du kjører av, etter nylegging av asfalt er kanten ned til parkeringa høy! Her står det skilt og anvisning. Etter tre hundre meter langs vatnet tar du opp bomvegen som fører opp til masta på toppen.


Dette skiltet ser man på starten

Først bortover en vei.

Flott plass

Godt skilta

Her starter stigningen

Helt grei vei å gå på

Svinger hele veien opp

Oppover går det

Helt opp dit skal man

Utsikt hele veien

Her utsikt

Oppover siste 

Måtte lage meg snøball til å ha som avkjøling.
Gikk på den varmeste dagen vi har hatt. Så
godt å bruke snøen til noe

Helt bart på veien da.

Siste sving

Man ser målet her

Postkassa på masta

Fjellplatået

Utsikt

Fint vær da







Dette er en tur på ca 4.5 km en vei. Den går som sagt på grusvei som svinger helt opp. Jeg brukte ca 55 min opp, og nesten like lang tid ned. Da hadde jeg et snitt på nesten 5 km i timen. Det var varmt å gå når sola sto på, så dette er vel en fin tur på en ikke så varm dag. Man kommer også opp med barnevogn, men det må være veldig tungt. En tur som jeg anbefaler alle å ta som orker slike bakker. Det er flott utsikt på toppen. Så liker man turer med stigning hele veien så drar man hit. Flott tur til å trene litt også dette. Ligner veldig på Reinsfjellet i Gjemnes. 

GOD TUR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar