lørdag 4. juni 2016

Grønfjellet/Skåla,Nesset Kommune 02.06.2016

Startted: 
Ta av fra Rv62 knappe 3 km vest for Eidsvåg sentrum. Kjør ca 2 km på Øvre Veg. Parkering på venstre side når du kommer fra vest (øversiden av veien).
Kommer du fra Tovenkrysset, tar du første vei til venstre inn og så opp på øvre vei. Mener det var ca 3 km fra krysset til stikk ut starten. 

Det står at man skal parkere nede ved øvre vei der, men det er mulig å kjøre helt opp til hyttefeltet. Noe jeg merket de fleste gjorde. Jeg trodde jeg måtte gå den veien, så jeg fikk meg en trimtur på 6 km ekstra (tur/retur) Det er fin grusvei der men de driver å river litt skog nå, så kan ligge litt tre og greiner litt uti veien, men går fint å kjøre forbi. Da må man imidlertid betale bom på 30 kr. 

Fra 2 parkeringen oppe ved hyttene går man først et lite stykke på en traktorvei. Så går det over på sti over noen myrer og oppover lia. Stien var veldig grei å gå, og stigningen var jevn og god hele veien. Ingen spesielt bratte partier. Men noen bakker var det jo selvsagt. Var litt snø enkelte partier, men bare små flekker som smelter fort. Så litt vått var det der. 
Man får fort en god utsikt som man nyter hele veien opp. Og det er veldig, veldig godt merket med refleksstokker. Så ikke noe problem å finne frem i Nesset nei. 

Flott tur. Den blir 9 km om man tar å går fra første parkering og går grusveien opp til hyttefeltet. Men bare 3-4 km om man går fra hyttene. Fint uansett hvor langt man går. 

Første parkeringsplas

Grusvei

Videre oppover

Nedfelling av trær her

Doktersvingen

Mange benker langs veien

Fjellbrua

Andre parkering 

Skilt

Traktorveien 

Forbi hyttene

Følg stolpene

Myr

Oppover her

Litt snø

Oppover her og godt merket

Nærmer meg posten

Varde

Postkassa

Utsikt

Utsikt


Reinsfjellet

Utsikt

GOD TUR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar