onsdag 8. juni 2016

Mannen (mana) Fra silset/indergårdssetra - Gjemnes Kommune 07.06.2016

Startsted
For å komme dit så tar du av mot Silsetfjellet fra E-39 ca 2 km fra Batnfjordsøra sentrum. Så kjører du den veien helt til enden. Du kommer til en bom litt oppi bakken, og det koster 40 kr. På veien opp passerer du Silsethytta og flere andre hytter. Når du kommer i enden av veien, til Indergårdssetra, så er det god plass å parkere.

Turen opp starter på en traktorvei. Etter ca en kilometer så kommer du til en bekk/liten elv som du må krysse. Det går fint siden man kan trå på noen store flate steiner som ligger godt. (Er elva stor, gå ca 100 m lengre ned langs elva og kryss elva på gangbru) Så går du videre oppover lia, ikke så god sti, men det er merket med små røde veistikker hele veien. Lia opp til seterhuset er litt bratt, men går fint å gå. Når du passerer seterhuset så kommer du inn på en sti, og den følger du hele veien opp til Mana (mannen)

Det er ca 2,8 km en vei og jeg brukte ca 45 min opp. Det var noen våte parti etter snøsmeltingen, men var mulig å gå litt utenfor de partiene. Lå også litt snø før toppen, men gikk helt greit å gå over.

Noen av bildene ble litt utydelig denne gangen, har lånetelefon da min nye s7 ble knust. Så håper dere ser veien likevel.

Fin tur som er verd et besøk.

Godt med parkering.

Våt myr

Fin sti

Godt skiltet

På vei opp de siste bakkene